makire

Olika typer av vård när ätstörningen inte blir bättre

ons okt 18, 2017 9:29 am

Jag har en ätstörning uns-diagnos sen snart tre år. Men jag har varit ätstörd sen jag var 11 år och är nu 33. Jag har också ptsd ( det som kallas komplex ptsd) och en medlesvår depression just nu. Jag är helt sjukskriven sen länge och går i det de kallar för förstärkt öppenvård. Jag träffar psykolog, fysioterapeut och får individuellt matstöd. Det finns ingen dagvård i mitt landsting så jag tror de anser att nästa steg är inläggning på en psyk avd där de brukar ha "sina" patienter men som inte är speciellt för ätstörningspatienter egentligen. Just nu är jag väldigt nära det både pga att ätstörningen är extra stark och tankarna på att inte orka leva ökar i frekvens och styrka.

Jag undrar om någon här kan hjälpa mig se vad det skulle kunna finnas för vägar mer än att bli inlagd på psykiatrisk avd som inte har ätstörningsfokus? Jag anar att min ptsd gör mig extra svårbehandlad. Äs och ptsd:n är tätt kopplade till varandra och den ena går inte att behandla utan att samtidigt behandla den andra har de kommit fram till.

Har de såna möjligheter på de speciella kliniker för ätstörningar som finns? Finns det andra vägar jag inte har tänkt på?

Jag känner mig som ett problem som ingen kan lösa. Hur länge jag ska behöva leva med ätstörningen? Jag undrar hur länge jag orkar.

Hummeldumm

Re: Olika typer av vård när ätstörningen inte blir bättre

lör okt 21, 2017 4:20 pm

Tyvärr har jag inga erfarenheter att dela med mig av. Ville visa att jag läst och att jag önskar dig all styrka.

Återgå till "Vård, behandling & terapi"