Helen

Re: Dagens tre positiva

fre aug 31, 2007 11:17 pm

En ganska trött fredag har det varit idag, men den har sina ljuspunkter:

1. Jag har en jättegullig kyrkoherde, han är snäll och omtänksam och mån om att alla i personalen ska trivas och må bra. Det gör vi också, vi skrattar oss igenom nästan varje fikapaus!

2. Jag hittade jättefina röda gummistövlar med snörning på Skopunkten som numera bor hemma hos mig.

3. Jag har fått nycklarna till min lägenhet! Den är jättefin (bortsett från tapeter och golv, men det ska vi fixa till i helgen) och den är min alldeles egna på obestämd tid. Ljuvligt, det är första gången sedan jag flyttade hemifrån för fem år sedan som jag inte har ett utflyttningsdatum klart redan när jag flyttar in. Hur skönt som helst! Imorgon ska pappa tapetsera sovrummet och jag och mamma ska måla vardagsrummet - och färgen har ett så vackert namn: Morgondimmans vita... jag älskar det!

Shantaram

lör sep 01, 2007 12:46 pm

Det har vært en veldig tøff tid i det siste, men det er vel akkurat da jeg nå skrive dagens tre positive Very Happy
1. Det er lørdag - og friiiii Mr. Green
2. jeg har hentet timeplanen til aerobic-senteret, så nå er det bare å komme seg oppi treningsskoene og sette igang Very Happy
3. Dagen i dag føles bedre enn dagen i går! Smile

Nattfjaril

lör sep 01, 2007 3:01 pm

Längesen jag skrev ngt.
-Jag är hos mamma och har tillgång till dator, med internet(längre än tio minuter) första gången på en hel vecka (vanligtvis har jag egen dator med bredband, men den strejkar för tillfället)
- Jag har alla böckerna i Henning Mankells om en flicka i Afrika (eldens hemlighet. Eldens Gåta och Eldens vrede), jag älskar dem!
- Nu ska jag gå och bada!

Nattfjaril

mån sep 03, 2007 4:31 pm

1. Mina arbetskamrater blev lyckliga över att se mig idag (påstod att jag inte varit på jobbet på flera veckor och att de saknat mig, fast jag bara varit borta i EN vecka Smile )
2. har fjärrkontroll till min video.
3. jag ska hem till min kissekatt nu...

JozzAn

mån sep 03, 2007 5:57 pm

Idag har det varit en pissig dag så jag måste leta efter positiva saker..

1. Dansen gick bra!
2. Jag har börjat på stödmatte
3. Min dramalärare (även lärare i självförtroende) tyckte att en dikt som jag skrev om vatten var underbar!

Shantaram

tis sep 04, 2007 9:56 am

Det er fremdeles tidlig på morgenen, men here we go:
1. Jeg skal til samtale hos min fantastiske psykolog idag, verden blir et litt bedre sted å være ved at hun er til!
2. Jeg ligger fremdeles i senga, med min bærbare data på fanget Very Happy
3. Det er sol ute

Lovisa

tis sep 04, 2007 1:37 pm

1. Jag ska börja i en ny kör idag.
2. Jag är ledig (visserligen ofrivilligt, men det gäller att se det positivt).
3. Efter en lång tids deppighet börjar det äntligen ljusna.

echina

tis sep 04, 2007 2:32 pm

En skikkelig dårlig dag i dag, men jeg skal IKKE la det knekke meg, så her kommer dagens tre positive til tross for alt:

1. Jeg har nettop spist et kjempe godt rundstykk
2. Jeg ligger godt an med psykologi-skolearbeidet
3. Jeg har en fin leilighet som jeg trives godt i

juuliiia

tis sep 04, 2007 3:40 pm

Åå jag e glad idag!

1. Köpt en underbar trench coat, såååå snygg!
2. Ska och spela basket sen.
3. vaknade av att jag hade två katter i sängen,
den ena låg och sov på min rygg och den andra kurade ihop sig precis brevid. MYS!

Nattfjaril

tis sep 04, 2007 4:20 pm

1. jag ska jobba imorrn!!! (jag är inte konstig för att jag vill jobba, det är bara så att jobb=pengar och jag behöver ALLTID pengar)
2. jag har kännt mig effektiv
3. jag har ska få låna kemiböcker av min plastmamma (förhoppningsvis är dom bättre än den jag har nu - som både jag och min klasskamrat somnar av...)

Återgå till "Positivt forum"