Hummeldumm

Nedläggning eller upprustning?

fre sep 01, 2017 6:16 pm

Jag har under flera år dagligen varit inne på sidan och den har varit till stöd och stöttning. Det har snart gått ett år sedan sidan spammades sönder och sidan är levande död, eller? I stort sett ingen, inklusive mig själv, skriver något. Jag ser på statistiken att det är folk inne och kollar på sidan men ingen vill vara aktiv. Om inget händer blir sidan bara ett arkiv med det som har varit. Hur ska vi få de som är inne att ha lust att vara aktiva? För utan aktiviteter är det vettigare att lägga ner.Förlåt om jag låter aggressiv. Jag vill bara så gärna ha tillbaka en aktiv och levande sida. :oops:

Hohaj

Re: Nedläggning eller upprustning?

mån sep 04, 2017 9:42 pm

Jag förstår hur du tänker! Tycker också att det är tråkigt att forumet är livlöst nuförtiden. Eftersom att alla trådar här (med vissa undantag) dessutom försvinner efter ett år, blir det knappt ens ett arkiv kvar. Det verkar som att SHEDO just nu satsar en hel del på en ny självskadechatt (http://www.shedo.se/chatt/), men det vore roligt om forumet fick ett lyft i samma veva. Tänker vilket bra stöd en chatt OCH ett forum vore! Jag saknar det stöd forumet var för mig. Har du några tankar om hur man skulle kunna rusta upp forumet? Jag tänker marknadsföring, för att locka nya människor och kanske låta administratör och moderatorer ta en aktiv roll som tråd-och samtalsstartare,för att få igång liv och rörelse. Hur som helt tänker jag att det vore bra om en diskussion kring forumet kom upp i förbundet. På ett styrelsemöte eller så. Det finns så mycket potential här! Men någon/några måste ju engagera sig för att det ska bli något och själv är jag tyvärr inte beredd att göra det. I alla fall inte just nu.

Hohaj

mån sep 04, 2017 9:44 pm

Ett alternativ är förstås att höra av sig till SHEDO och länka hit.

Hummeldumm

ons sep 06, 2017 5:10 pm

För mig är det en vid skillnad mellan forum och chat. På forumet hinner jag tänka efter och dras inte med i saker jag ångrar. Däremot är jag en chatkatastrof. Verkar inte alls passa mig. Blir bara fel och konstigt. Tycker att bästa vore om det fanns utrymme för båda delar. En länk som du skriver vore inte så dumt. Tyvärr har jag bara ork att skriva här, inte att driva något.

Hohaj

tis sep 19, 2017 12:48 pm

Hej igen! Nu har jag varit i kontakt med styrelsen, jag länkade hit och frågade om forumets framtid, och de svarade "Vi håller på att arbeta med frågan och det finns med i planeringen framöver!" När jag frågade om jag kunde bli delaktig i planering eller om de kan ge mer information längre fram svarade de att de kommer att kontakta mig när planeringen börjar.

Hummeldumm

fre sep 29, 2017 12:52 pm

Åh, förlåt, jag såg inte att du hade svarat. MIN läst och oläst funktion funkar inte. Låter spännande! Känns det okej för dig?

Hohaj

fre okt 06, 2017 8:40 pm

Jag vet inte riktigt hur det känns. Hoppas att det blir bra.

Hohaj

fre okt 05, 2018 9:59 am

*Puffar upp*

Återgå till "Info & frågor om forumet"