Användarvisningsbild
Sofia

Lägga upp en bild

mån feb 19, 2007 7:51 pm

Lina var vänlig nog att hjälpa mig skriva en manual för hur man lägger upp en personlig bild/ avatar under sitt användarnamn. Hennes inlägg finner ni nedan! Lycka till!

Lina

Re: Lägga upp en bild

tis feb 20, 2007 1:41 am

Hej,

måste här också passa på att tacka för ett underbart forum!

Jag ska försöka förklara hur man lägger in en bild Smile
Precis som du Sofia skriver, måste man "hosta" bilden någonstans. Detta kan man exempelvis göra på denna hemsida: http://tinypic.com/. Det man gör då är att.

1. Se till att det är ikryssat "Upload Image" och inte "Upload Video"

2. Tryck sedan på "bläddra" och ta fram den bild du vill lägga upp (se till att den inte är för stor - kan ändra storleken på den i olika program så som exempelvis Photoshop/Paint).

3. Tryck sedan på "Upload Image" och det kommer sedan fram olika slags koder. Den man här ska välja är den tredje: "URL Link: for email and instant messenger". Kopiera den koden.

4. Ni går sedan in på: "User Control Panel" på detta forum (står högst upp i högra hörnet på sidan) och trycker på ”Profile” och slutligen på ”Edit avatar” i menyn som finns till vänster. Det är här du ska klistra in den sk. URL-koden (se ovanstående punkt) i ” Link off-site”. OBS! Det är här viktigt att bilden inte är för stor. Den kan vara max 90 x 90 pixlar (tror jag det var). Jag fick själv ändra storleken på min bild och sedan slutligen skrev jag in siffrorna 90 x 90 och då gick det.

Lycka till med ”bildinläggandet”!

Kram Lina

Användarvisningsbild
Sofia

tis feb 20, 2007 2:18 am

Tack Lina!

Shantaram

lör jun 23, 2007 4:30 pm

æsj, jeg får det ikke til jeg. Får bare opp at URL-adressen er "invalid"....

Användarvisningsbild
JozzAn

lör jun 23, 2007 5:10 pm

konstigt!

TIKKI

lör sep 15, 2007 2:52 am

Hej
Mitt första inlägg här.
Min URL bråkade också. Synd man inte kan ladda upp en avatar direkt till sidan, från sin dator.
Men forumet är underbart ändå.
Kramiz

Användarvisningsbild
JozzAn

lör sep 15, 2007 9:07 am

Att det inte går att ladda upp direkt från datorn beror på att det tar så mycket plats. Plats som inte finns.. Btw Välkommen Hit!!!

BARBIESLUT

lör feb 16, 2008 5:57 pm

Det spelar ingen roll hur stor eller liten bild jag tar, det fungerar ändå inte :<

Återgå till "Info & frågor om forumet"