Badanka

Re: Lägga upp en bild

tis nov 04, 2008 12:10 am

Frusen skrev:Jag ska akta mig för dem aggressiva julgranarna :O dock är det min lillebror som varit i farten, han och jag var ensam hemma och han kom ut och attackerade mig med gräs Very Happy Så härlig dag och jag var så lycklig Smile

Oh. trauma. Jag skall ägna resten af mina levnadsdagar åt att tänka ut en hämd.
Jag bara varnar, det KAN gå så långt så jag lägger en snigel på hans öga. Eftersom jag faktiskt är en f.d. Stazi-agent och är något av en hämdmaskin. Kanske en sån där slemsnigel utan skal... Shocked Shocked Shocked
Som du hör är jag helt rabiat.

Användarvisningsbild
JozzAn

sön nov 23, 2008 12:32 am

Lina skrev:
3. Tryck sedan på "Upload Image" och det kommer sedan fram olika slags koder. Den man här ska välja är den tredje: "URL Link: for email and instant messenger". Kopiera den koden.

För mig funkar bara "Direktlänk för layouter" koden

Användarvisningsbild
Pia

sön nov 23, 2008 12:33 am

JozzAn skrev:
Lina skrev:Hej,

måste här också passa på att tacka för ett underbart forum!

Jag ska försöka förklara hur man lägger in en bild Smile
Precis som du Sofia skriver, måste man "hosta" bilden någonstans. Detta kan man exempelvis göra på denna hemsida: http://tinypic.com/. Det man gör då är att.

1. Se till att det är ikryssat "Upload Image" och inte "Upload Video"

2. Tryck sedan på "bläddra" och ta fram den bild du vill lägga upp (se till att den inte är för stor - kan ändra storleken på den i olika program så som exempelvis Photoshop/Paint).

3. Tryck sedan på "Upload Image" och det kommer sedan fram olika slags koder. Den man här ska välja är den tredje: "URL Link: for email and instant messenger". Kopiera den koden.

4. Ni går sedan in på: "User Control Panel" på detta forum (står högst upp i högra hörnet på sidan) och trycker på ”Profile” och slutligen på ”Edit avatar” i menyn som finns till vänster. Det är här du ska klistra in den sk. URL-koden (se ovanstående punkt) i ” Link off-site”. OBS! Det är här viktigt att bilden inte är för stor. Den kan vara max 90 x 90 pixlar (tror jag det var). Jag fick själv ändra storleken på min bild och sedan slutligen skrev jag in siffrorna 90 x 90 och då gick det.

Lycka till med ”bildinläggandet”!

Kram Lina

För mig funkar bara "Direktlänk för layouter" koden

samma här.

Badanka

sön nov 23, 2008 12:01 pm

senaste gångerna jag använd imageshack så har jag också fått använda en annan kod. Jag brukar trycka på "advanced linking" som står underst. Den länken som kommer upp då går att använda (bara att strunta i det som står med rött, om att man inte ska använda den i forum. Det har iallafall funkat alldeles utmärkt för mig).

Användarvisningsbild
Amelie

lör dec 27, 2008 10:43 pm

Sammantaget denna höst har jag ägnat flera timmar åt att försöka få in en bild på forumet. Lyckades äntligen med att få in en väldigt förminskad av mig, som pga förminskningen blev rätt suddig.... Men tills vidare får den duga... Bättre än inget.... Confused

Gör en bra dag! AmY

Användarvisningsbild
Pia

sön dec 28, 2008 12:27 am

Amelie skrev:Sammantaget denna höst har jag ägnat flera timmar åt att försöka få in en bild på forumet. Lyckades äntligen med att få in en väldigt förminskad av mig, som pga förminskningen blev rätt suddig.... Men tills vidare får den duga... Bättre än inget.... Confused

Gör en bra dag! AmY

Åh, vad härligt att få ett ansikte på dig Amy Wink hjarta

Badanka

tis jan 27, 2009 8:31 pm

Hittat en annan image host som funkar rätt bra: http://www.picmatic.com

1. Gå till http://www.picamatic.com
2. Där ser du 16 rutor, det står "Upload" på alla. Klicka på en av dem, leta fram din bild och klicka OK. (OBS! Se först till att din bild har rätt storlek för forumet!)
3. Din bild laddas upp, och får en flik, "Links", klicka på den.
4. Klicka på "Forums: Copy Link" (liknar denna kodsnutt:
[code][URL=http://www.picamatic.com/view/1684367_test/]
5. Gå till din profil, välj delen där du kan sätta in en avatar och klistra in den "kodsnutt" du fått upp.

Nattfjaril

mån feb 02, 2009 11:47 am

Blä!!
Det funkar ju ingenting!!!
Det står bara "The URL you specified is invalid." med röd text när jag försöker. Sad Crying or Very sad
Ändå gör jag precis som intruktionerna.

Helena

mån feb 02, 2009 1:37 pm

Konstigt, hör av dig om du behöver hjälp!

info (at) zebraforum (punkt) com

Användarvisningsbild
Hannitan

mån feb 02, 2009 9:34 pm

Helena skrev:Konstigt, hör av dig om du behöver hjälp!

info (at) zebraforum (punkt) com

Lite off topic men en fråga kommer den adressen finnas kvar när gamla domänen slutar gälla?

Återgå till "Info & frågor om forumet"