Chastity

Nu är jag fast igen

sön nov 03, 2019 11:39 pm

Vet inte om det är så många här som skriver eller läser inlägg här längre.
Var långt tid sen för mig också.
Jag har fallit tillbaka i självskadebeteendet och skadar mig ganska så regelbundet. Jag som hade kämpat så länge och hållit mig ifrån det.
Jag går till vårdcentralen regelbundet också och får vård för mina skador. Träffade nyligen min psykiatriläkare också ang min depression (inne på femte månaden nu) och diskuterade kring alla mina mediciner jag får (är uppe i 15 tabletter om dagen).
Höjningen av min antidepressiva får mig att må skit rent ut sagt. Jag kan knappt andas av all ångest.
Läkaren berättade även att OM mitt mående beror på EIPS (Emotionell instabil personlighetsstörning)/Borderline så kommer inte mediciner hjälpa mig, då är det terapi jag får gå för att få hjälp.
Jag flippar lite pga det. Jag vet att flera läkare tidigare sagt att dem misstänkt det, men aldrig gjort någon utredning för det.
Tänk om jag har det? Då kommer jag alltså fortsätta må såhär resten av livet. Då kommer jag alltså behöva fortsätta självskada för att få en paus ifrån ångesten som är 24 timmar om dygnet all min vaken tid. Jag får panik av det här.

Återgå till "Självhjälpsforum för ätstörningar & självskadebeteende"