Användarvisningsbild
Pia

Folkhögskola (nya planer)

tis mar 31, 2009 12:01 am

Jag byter livsplaner lika ofta som jag byter trosor typ och ena stunden har jag en framtidsplan, nästa stund en helt annan (och det är för övrigt ganska tärande måste jag säga). Någonstans accepterar jag också att that's who I am.

Hur som helst så har jag en ny plan nu, med hjälp av kloka ord från Hannitan så skapades min nya plan som nu ser ut som så att jag sökt kurser i kärnämnena på distans på Sthlm's folkhögskola. Min plan är att plugga in gymnasiet och vad som sker efter det vill jag inte spekulera i förrän det blir aktuellt. En dag i taget liksom. (Oavsett vad jag gör efter de studierna så är gymnasiekompetensen alltid en bra grund och det breddar också mina möjligheter att senare studera vidare om det känns rätt).

Vi får se om denna idé håller i sig eller om jag har andra planer imorgon Wink

Engelbrekt

Re: Folkhögskola (nya planer)

tis mar 31, 2009 9:14 am

Vad bra att du kan ändra dig! Och det låter sunt att börja med kärnämnena, de har du ju nytta av att lära dig oavsett om du väljer att studera vidare eller inte! Det är så härligt att läsa om alla dina framtidsdrömmar oavsett var de leder, att våga drömma är så viktigt tror jag. Jag hoppas att det blir bra för dig Pia, jag tror du klarar det galant! hjarta

Nattfjaril

tis mar 31, 2009 1:50 pm

Piah skrev:Jag byter livsplaner lika ofta som jag byter trosor typ och ena stunden har jag en framtidsplan, nästa stund en helt annan

JAg tror det är ganska normalt att de flesta har någon sån period i livet. Förra året pendlade jag mellan att ena dagen vilja bli billackerare till nästa präst, eller journalist, och sen ännu nästa dag funderade jag på om kanske massageterapeut eller ambulanssjukvårdare var vad jag skulle bli. Wink

Men jag tror inte att det är någon brådska att bestämma sig. Man kan välja något att göra i ett par år, och sen ändra kurs. Det vore ganska omänskligt av någon att kräva att man ska vet när man är totalt ung och oerfaren på livet, vad man vill ägna resten av ca 45 år åt? Tycker jag...

Lycka till med vad än du väljer! party

Användarvisningsbild
Pia

tis mar 31, 2009 10:15 pm

Tusen tack för era ord! hjarta

Visst har vi nog lite åldersnoja här i Sverige ... jag påminner mig om att jag inte behöver ha det, faktiskt Wink

Återgå till "Identitet & vägval"