Folkhögskola är såå bra att gå.

Jag har pluggat på folkskola under det här året, och även om jag vara relativt själskadefri när jag började, har det här året gjort så otroligt mycket på mitt självskadefria liv. Innan hade jag inte så många vänner, och mitt självskadefria var rätt ostadigt - det var alltid något jag föll tillbaka på. För mig var det nyttigt att flytta bort och börja om, få nya vänner, komma in i ett sammanhang.
Samtidigt som det många gånger under året varit motsträvigt och jag önskat mig den där hjälpen stödet som jag aldrig vågade be om och som jag "kastade bort" när den erbjöds. Jag började tänka tankar som att jag var en bluff, och att mina klasskamrater inte skulle gila mig om de visste vad jag kämpade med, samtidigt som jag ville vara "extrem" och gå ner i vikt, så att ngn kunde fatta att det inte alltid är bra för att jag säger det.
När man lämnar skadebeteendet/Äs och går in i ngt nytt ex skola, kan man vara ganska skör ändå och det blir tungt om man ska klara sig helt på egen hand.
Känn efter, och var ärlig. Känner du att behandlingen är vad du ska satsa på så

Folkhögskolor finns kvar senare också...
och är folkhögskolan som är mesträtt, så borde det väl finnas någon form av stöd därikring också. någon ungdomsmottagning i närmaste stad som du kan besöka regelbundet? Själavård (om det är en kyrklig fhsk)? Har folkhögskolor skolkuratorer?
vad du än väljer... Lycka till!