Hummeldumm

Ärr och ångestisberg

ons okt 03, 2018 9:55 am

Mina ärr, inte stora, men där. Jag studerar dem varje dag och tänker på hur det var. Då var jag fast och låst till ett destruktivt beteende, Sen har det gått år och jag har inte skadat mig. Igår dök något upp som blev toppen på ångestisberget. Plötsligt fanns lusten där men det blev inget. Kommer jag att klara av det här? Jag vet faktiskt inte.

Hummeldumm

Re: Ärr och ångestisberg

tor okt 04, 2018 3:30 am

Jag klarade det inte men låter det vara ett tillfälligt bakslag. Tillbaka till mer konstruktiva sätt att hantera min ångest.

Hohaj

fre okt 05, 2018 9:56 am

Vad klok du är! Men ledsamt att läsa att du har det jobbigt. Vilka är de mer konstruktiva sätten att hantera din ångest på?

Heja dig! <!>

Hummeldumm

lör okt 06, 2018 12:52 am

Hålla mig sysselsatt. Det finns så mycket man kan göra utan att vara destruktiv. Se film. Lägga pussel. Gosa med hunden. Prata med familjen. Skriva dagbok. Spela the Sims. Listan kan göras lång. Lägga mig tillrätta, släcka lampan och tända ett doftljus. Vika tvätt. Måla naglerna. Exakt vad jag gör spelar mindre roll. Det viktiga är att det leder bort tankarna kring att skada mig.

Kanske glömde jag bort de lita mer akuta sakerna man kan göra (se skills-listan). Jag blev tagen på sängkanten av lusten att skada mig.

Jag tycker det är ensamt i skada sig, ätstörningsbranschen utan forumet. Vem annars kan jag prata med det här med? Även om jag egentligen är friskförklarad så kommer det fortfarande bakslag. Hur tar man hand om det?

Återgå till "Blekta ränder"