Viktoria

Re: Skillslista

lör aug 30, 2008 12:12 pm

Tack, tack, tack!!!
Listan har gett mig ett helt nytt sätt att tänka och orka med ångesten!

Viktoria

Alice Mayfair

tis sep 30, 2008 8:19 pm

Laughing Jätte bra lista! Får jag lägga till att scrappa?

Användarvisningsbild
Sofia

tis sep 30, 2008 8:27 pm

Alice Mayfair skrev:Laughing Jätte bra lista! Får jag lägga till att scrappa?

Ärligt talat vet jag inte vad det betyder ... Scrappa? Rolling Eyes Men jag kan inte tänka mig annat än att det går bra!

Användarvisningsbild
JozzAn

tis sep 30, 2008 8:53 pm

Sofia skrev:
Alice Mayfair skrev:Laughing Jätte bra lista! Får jag lägga till att scrappa?

Ärligt talat vet jag inte vad det betyder ... Scrappa? Rolling Eyes Men jag kan inte tänka mig annat än att det går bra!

Jag tror hon menar att göra scrapbooking o sånt

Användarvisningsbild
Amanda

tis okt 07, 2008 8:48 am

För mig hjälper det nog mest att GRÅTA. Det tillåter jag mig själv ganska sällan. Men då känner man att det är ok att känna saker, att vara ledsen om man är det. En annan tanke som hjälper mig är att alternativen till självskadande inte behöver gå lika snabbt som skadandet, för det finns ganska få saker som ger en sådan omedelbar effekt. "Men jag har inte tid, jag vill få lättnad NU" tänker jag ofta. Men jag försöker att inte tänka så, utan att det är ok att ägna en halvtimme åt att hantera situationen. Tänkte bara skriva också att det finns mediciner mot ångest och oro som man kan ta vid behov.

creo

tor nov 06, 2008 5:58 pm

Min samtalsterapeut frågade mig idag om jag hade hört talas om Sofia Åkerman, och så visade hon mig skillslistan... Det var lite kul.. Very Happy
Jag sa till henne att jag var medlem på forumet så att jag hade sett den förr... Hon var grymt imponerad av dig när du var och föreläste i Linköping, Sofia... Både över själva föreläsningen och dina talanger sm konstnär... Smile

mamma p

tor nov 06, 2008 8:49 pm

Låter bra, ska genast skriva ut den till dottern!! party

Användarvisningsbild
Sofia

tor nov 06, 2008 10:52 pm

creo skrev:Min samtalsterapeut frågade mig idag om jag hade hört talas om Sofia Åkerman, och så visade hon mig skillslistan... Det var lite kul.. Very Happy
Jag sa till henne att jag var medlem på forumet så att jag hade sett den förr... Hon var grymt imponerad av dig när du var och föreläste i Linköping, Sofia... Både över själva föreläsningen och dina talanger som konstnär... Smile

Vad glad jag blir över att få höra att den faktiskt används! Jag brukar tipsa personal om skillslistan, och tycker det är jättebra när de försöker nå fram till sina patienter genom att visa upp något som faktiskt "patienter" själva har skapat, eller när de använder mitt namn för att nå fram. Det får de gärna göra! KUL, KUL, KUL! Tack Creo, för att du informerade mig!

Användarvisningsbild
lilla-k

fre nov 21, 2008 12:34 am

och vad kan man göra såhär mitt i natten??
vill inte väcka ngn.

RMW

sön nov 30, 2008 5:32 pm

och vad kan man göra såhär mitt i natten??
vill inte väcka ngn.

Mitt i natten kan nallar och barnböcker vara bra, särskilt när man är helt ensam. Rekommenderade snälla böcker som ger även vuxna något: Nattbarn av Inger Edelfeldt, Allra käraste syster av Astrid Lindgren, Vem ska trösta Knyttet? och Det osynliga barnet av Tove Jansson. Barnböcker finns på ljudband också.

Ibland kan det kännas som att man är helt ensam i världen när alla sover och det är mörkt. Då brukar jag sätta på radion. P2 har nattsändningar t.ex. med folk som pratar lite då och då.

/ Rebecca

Återgå till "Kreativt forum"