Om du ska sätta ett sammanfattande betyg på den psykiatriska vård du fått, vad blir det då?

Omröstningen slutade mån okt 13, 2008 9:45 pm

Jag är mycket nöjd med den vård jag fått (inga/mycket få brister)
Inga röster
0
Jag är nöjd med den vård jag fått (få/inte särskilt allvarliga brister)
42%
11
Den vård jag fått har varken varit bra eller dålig
4%
1
Jag är missnöjd med den vård jag fått (många brister/några få allvarliga brister)
15%
4
Jag är mycket missnöjd med den vård jag fått (ständiga brister/flera mycket allvarliga brister)
38%
10
Jag har ännu inte fått den hjälp jag har sökt
Inga röster
0

Antal röster: 26
Lisa

Re: Betyg på psykiatrin

ons okt 15, 2008 8:14 am

Jag kryssade i att jag är missnöjd med den vård jag fått. Delar av den var jättebra, men större delen var knappt vård alls. Inom slutenvården var det bara ren förvaring, ätstörningen kunde blomma ut fritt och hade jag velat ta livet av mig så hade det varit hur enkelt som helst eftersom ingen såg till mig. Där lärde jag mig att om du inte är utagerande så finns du inte, och jag var inte utagerande. Handfallenheten inom slutenvården kändes nästan total, inte ens när jag bad om hjälp och en vårdplan fick jag det, så även om lokalerna var fina och jag var på den allmänpsykiatriska avdelningen, så var det ingen vård.

Inom öppenvården var det rörigt, de satte snabbt diagnosen depression och verkade glömma ätstörningen, eller så var det bara enklare att skriva ut recept på piller. All hjälp jag fått har jag tjatat mig till, där jag bodde verkade det inte finnas någon ÄS-vård (inte i min stad iaf), min psykiater var ganska okunnig när det gällde både ÄS och självskadande, och jag vet fortfarande inte vad som hade hänt om jag inte hade varit så pådrivande mitt i allt elände.

En öppenvårdsmottagning har varit bra, men den tjatade jag mig till att få gå på eftersom jag bodde långt utanför deras upptagningsområde. Jag gick där liksom i smyg, hos sjukgymnasten som blev min räddande ängel och som såg det friska och därför fick mig att se och välja det friska. Hon är min ljusglimt från psykiatrin.

Kra
Lisa <3

Solros

tor okt 16, 2008 11:37 am

Jag är mycket missnöjd med den vård jag fått.

Frusen

tis nov 04, 2008 7:22 pm

Jag vet inte vad som hände, när jag kom in hit så kunde jag inte rösta och jag har inte röstat tidigare :O
I alla fall så fick jag aldrig någon hjälp. Jag sökte hjälp hos BUP och jag var desperat och försökte verkligen. Men dem avfärdade mig och sa att jag inte behövde någon hjälp och att det kunde vara positivt att skada sig ibland osv.
Jag försökte få hjälp hos min skolsyster som inte tyckte att det var hennes grej och mina lärare stöttade mig inte i det så jag orkade inte och skolsystern ville bara hjälpa till om mina lärare tyckte att det var nödvändigt.

Frusen

tis nov 04, 2008 7:23 pm

Fast nu såg jag att den var färdig :D HAHAHA.
Jag måste börja läsa ordentligt (A)

Badanka

tis nov 04, 2008 7:58 pm

äsch då! Det du sa var ju jätteviktigt!
Fast du fick det ju sagt ändå, bra att du skrev ner det.

Frusen

tis nov 04, 2008 8:35 pm

äsch då! Det du sa var ju jätteviktigt!
Fast du fick det ju sagt ändå, bra att du skrev ner det.

Jag tyckte det kändes viktigt att visa att det finns fall där man inte alls får hjälp även om man slåss för det och verkligen vill... För i den här omröstningen så har alla fått hjälp.

Innie

tis nov 04, 2008 8:38 pm

Jag tyckte det kändes viktigt att visa att det finns fall där man inte alls får hjälp även om man slåss för det och verkligen vill... För i den här omröstningen så har alla fått hjälp.
Jag tycker det var jättebra att du lyfte det Frusen! Jag stängde den här pollen eftersom det visade sej vara för svårt att sätta ETT betyg på hela psykiatrin, så jag öppnade i stället två nya poller, en för öppen- och en för slutenvården. Där kan du fortfarande rösta! :D

Frusen

tis nov 04, 2008 9:02 pm

Negativa saker måste lyftas fram ibland hur lite man än vill. Och jag ska genast bege mig dit och rösta Innie! :D

Återgå till "Vård, behandling & terapi"