Vad är du intresserad av?

Litteratur och skrivande
22%
37
Dans
8%
14
Teater
9%
15
Spela eller sjunga
16%
26
Teckna och måla
12%
20
Ridning
8%
14
Bollsport
4%
7
Kampsport
2%
3
Annan sport
7%
11
Annat (berätta gärna)
11%
18

Antal röster: 165
lindtinan

Re: Vad är du intresserad av?

tis okt 07, 2008 11:14 am

Teckenspråk är lite roligt.... jag kan några få tecken och alfabetet, men jag borde väl kunna mer med tanke på att syrran har jobbat med tecken ett tag, och därmed "övat" hemma. När vi var i kyrkan visste vi när hon tyckte att predikan var tråkig för då satt hon och översatte den till tecken... men jag kan typ fint, gubbe,och lite färger....sen kan jag räkna en bit också... och så kan jag säga tack. Det är jag faktiskt lite stolt över, för en sommar när jag jobbade som jordgubbsförsäljare kom det två döva kvinnor och vill köpa. Vi pekade och hade oss, men när de betalade sa jag tack på tecken, och de blev överlyckliga och lärde mig hur man sa jordgubbe på tecken... och så vet jag hur man säger fin kanin och fin djävul... en kompis hade en granne som hade en döv dotter... hon hade en kanin, men jag gjorde fel när jag skulle säga fin kanin... så det blev fin djävul istället.... kanske inte helt lyckat, men jag kommer nog aldrig göra om det misstaget igen.... :oops:

Badanka

mån okt 13, 2008 11:47 am

Jag har haft ett föredrag en gång för döva ungdomar, hade med mig en teckentolk. Det var jättekul, men lite svårt eftersom jag tydligen kan lägga iväg och prata rätt snabbt. Teckentolkarna blev helt svettiga av allt tecknande och bad tillslut om nåd, att jag skulle prata långsammare. :D Dessutom hade de svårt att översätta ord som "neuroleptika" på ett snabbt sätt. :roll:

Jag kryssade för litteratur/skrivande, spela/sjunga, måla/teckna och kampsport.
Hade jag kunnat kryssa i ett anti-kryss hade det nog varit på ridning. Inget fel på hästarna egentligen, men jag är rädd för dem (de kan ju bitas och sparkas och är allmänt stora!), håller mig helst på replängds avstånd. :lol:

lindtinan

mån okt 13, 2008 1:12 pm

Hade jag kunnat kryssa i ett anti-kryss hade det nog varit på ridning. Inget fel på hästarna egentligen, men jag är rädd för dem (de kan ju bitas och sparkas och är allmänt stora!), håller mig helst på replängds avstånd. :lol:

Hahaha....låter som min far.... hans standard uttryck när det gäller hästar är att "de bits ju i ena änden, sparkas i andra och är hala på mitten"...

_anna_

mån okt 13, 2008 4:10 pm

Kryssade i litteratur och skrivande. Är en riktig bokmal och tycker det är härligt att försvinna in i en bok. Sen kryssade jag i teater, teckna och måla och annan sport eftersom teater och simmning är det som jag sysslar regelbundet med på fritiden. Och ridning, höll på med det innan men tycker det är så roligt. Speciellt att galoppera i jockeystil, bland det roligaste jag har gjort inom den sporten :D Samt spela och sjunga, spelade bl.a. fiol för rätt länge sen, men något som jag någon gång i framtiden skulle vilja lära mig igen.

karra

tis okt 14, 2008 6:07 pm

Jag kryssade i spela och sjunga och annat

Med annat menar jag språk och politik :)

lilla-k

tis okt 14, 2008 6:19 pm

Litteratur och skrivande
Ridning
Teater
Annat (berätta gärna)

Kunnde inte bestämma mig så kryssade i fler, hoppas det var okej.
Jag älskar litteratur och skriver gärna (dock tappat mycket av skrivandet)...Vore kul och utveckla detta.

Ridning håller/höll jag redan på med (just nu uppehåll p.g.a ätstörningen :( )

Teater tycker jag verkar jätteroligt, problemet är min scenskräck. Hade jag bara vågat så!
Tror mitt blyga jag sätter käppar i hjulet där jag vågar helt enkelt inte.

På punkten "annat" så hade jag för närvarande nog gärna gått någon kurs med min hund också, typ sök eller spår.

RMW

fre okt 24, 2008 10:08 pm

Lite nuvarande intressen:
* Jag skriver, så litteratur och skrivande fick ett kryss. Läser ju även en hel del, och gillar även böcker som jag inte läser.
* Teater är kul och spännande. KOmmer inte iväg alls så ofta som jag önskat men det har snarare att göra med att jag inte lyckats integrera det i min vardag än.
* Film är ett annat intresse.
* Att köra 35 mm på bio (är faktiskt på bion just nu och jobbar, eller snarare väntar på att filmerna ska sluta).
* Förhörstekniker och utsageanalys som ingår i mitt älsklingsämne (som jag pluggar, dvs rättspsykologi). Även minnespsykologi är ett intresse (vad minns vi och varför, när minns vi det, och hur? m.m.).
* Skriva vanliga brev (förhand - har ni hört talas om att man brukade göra så förr? ni vet, typ på stenåldern liksom).

Intressen under uppbyggnad/utbyggnad eller reparation:
* Umgås med människor
* Resa
* Flexibilitet
* Löpning

Framtida utmaningar/Intressen att odla:
* Hantering av levande växter (eller om man så vill; Hanteringen av odöda...)
* Regi
* Samlande av mer eller mindre meningslösa men mycket gamla tingestar

To be continued during life...

/ Rebecca

Flaming Dove

lör okt 25, 2008 11:10 pm

Haha, antikryss hade varit en idé... :mrgreen: Apropå hästar och ridning har jag tyvärr blivit anti det på senare år, men inte alls pga hästarna. De är faktiskt helt ok! Människorna som rör sig i stall tenderar dock tyvärr vara ena riktiga ragator och självrättfärdiga mobbare. Med undantag naturligtvis! Iaf enligt min erfarenhet... Det var inte jättelyckat att komma inklampande på ridskolan som klumpig tolvåring i fasters avlagda och för stora ridbyxor och med gummistövlar istället för ridstövlar. :| Ridläraren var också elak och hade favoriter och hatelever. :cry: Men egentligen är det ju kul att rida!

Jordgubbe

lör okt 25, 2008 11:29 pm

Åh. HAHAHAHAHA. Her er en mere der er veldig ræd for heste!
Tak fordi du fik mig til at grine!
:mrgreen: :lol:

Badanka

sön okt 26, 2008 12:01 am

Åh. HAHAHAHAHA. Her er en mere der er veldig ræd for heste!
Tak fordi du fik mig til at grine!
:mrgreen: :lol:

ja! :mrgreen:
Jag har kommit på att det finns ett enda säkert område på hästen: Om man står på sidan ungefär vid magen. Där har jag stått någon gång typ på Skansen när någon övertalat mig. Längre fram så kan de rackarna bita en, längre bak så kan man bli sparkad. Om man sitter ovanpå så kan de bita en i tårna, det har jag allt sett!
Och inte kan man mata dem heller, de knipsar av hela handen så fort de kommer åt! 8O Klia dem på mulen eller i pannan kommer därför inte på tal, av uppenbara skäl.
Det finns såna där galna typer som krafsar dem under hovarna och står ända framme vid munnen, det har jag också sett, men det gör de bara för att de inte fattat hur farligt det är! Riksvarning borde utfärdas! :lol:

Återgå till "Allmänt forum"