Barneveld

Jag har ingen riktning

sön feb 10, 2013 10:50 am

Jag har ingen riktning på mitt liv. Jag vet inte vart jag är på väg eller vad jag vill uppnå. Jag tycker om att klappa kaninerna och skriva. Men vad ska jag tjäna mitt uppehälle på? Ska jag utbilda mig vidare? Inom vadå? Ska jag jobba? Vart då någonstans. Om jag bestämmer mig för att inte plugga mer, finns det någonting jag kan använda de kunskaper jag redan har till? Finns det något jobb som jag fixar där jag skulle känna att jamen det här är helt rätt, nu är jag rätt kvinna på rätt plats. Lite så var det när jag hade bin. Det kändes rätt på ett sätt som är ovanligt för mig. Men det är tungt att ha bin utan egen bil och körkort. Det är också tungt att få biodlingen att bära sig ekonomiskt. Men annars. I maj ska jag till Holland. Om den där bonden är snygg och trevlig så lägger jag in en stöt på honom och så blir jag bonde på hans gård. Jag gifter mig rikt. Tänk om han är ful och elak. Då åker jag hem. Tänk om han är snygg, trevlig och redan har en tjej. Nej så får det bara inte vara. Det vore hemskt. Hellre då att han är ful och artig och har en tjej.
Blä. Jag vet inte vad jag ska tjäna mitt uppehälle på. Lite kul är det att söka sommarjobb. Jag ska söka som guide på paddanbåten men jag vet inte hur jag skulle fixa det, jag antar att man inte kan ha solglasögon som guide. Ögonen kommer att flippa och jag kommer att må illa av ansträngningen. Och ändå söker jag jobbet. Nåja det kommer väl fler jobb jag kan söka och för varje ansökan jag skriver blir jag bättre på att uttrycka mig.

Felicia

Re: Jag har ingen riktning

mån feb 11, 2013 12:52 am

I maj ska jag till Holland. Om den där bonden är snygg och trevlig så lägger jag in en stöt på honom och så blir jag bonde på hans gård.
<3 Det låter som en ypperlig plan.

Kan inte ett mål vara att ta körkort så du kommer närmre bidrömmen?, lr kan du inte ta körkort (alltså pga epilepsi, uppmärksamhetsproblem, mm?)

Återgå till "Identitet & vägval"