_sofia_

ingen skola nu

tis aug 20, 2013 8:04 pm

Jag har bestämt mig för att inte fortsätta i skolan i höst. Jag kände att jag inte klarar mer skola just nu. Jag skall gå till arbetsförmedlingen och försöka få sysselsättning. Jag kan tänka mig att söka arbete hos Samhall eller gå i daglig verksamhet, men min familj verkar tycka att det är ett för stort steg "ner". Jag gick ju liksom på universitetet nyss. Men jag tycker inte så, för jag klarade ju inte skolan till slut, och jag är ju trots allt funktionshindrad och behövde gå ett extra år på gymnasiet innan jag började på högskolan. Och man jobbar inte på Samhall för att man är dum på något vis, utan för att man inte klarar annat. Och jag tror inte jag gör det. Fast jag kan ju testa att ta ett vanligt jobb och ansöka om halvtidstjänst. Frågan är bara om de tar emot någon som redan från början vill jobba halvtid?

Amelie

Re: ingen skola nu

tis aug 12, 2014 8:36 pm

Utan att veta något mer om dig tänker jag att vet bäst själv. Ett beslut du tar nu är ju inte heller ett beslut för evigt. Du kanske kan jobba på ett ställe nu och kanske känner något helt annat om några år. Beroende på vilken bransch du vill jobba i finns det säkert jobb som inte är heltidsjobb. Själv arbetar jag 80 procent och tycker det är jätteskönt med lite extra ledig tid för att orka allt annat i livet. Lycka till!

Återgå till "Identitet & vägval"