Hohaj

Re: Vägval, fråga

fre okt 10, 2014 8:40 pm

Men kan vi inte skriva kattböckerna tillsammans, vi gillar ju båda att skriva och du kan mer om katter än vad jag kan och jag kanske kan mer om informationssökning inte vet jag. Hursomhelst får man ju stöttning och stöd av varandra när man är två. Ja, så får vi helt enkelt göra. Kattböckerna skriver vi ihop :D

Naturligtvis! <3 Katter är så himla göölliga. Det händer att jag tappar ostsmulor på golvet åt katten som bor hos mig ibland och hennes första reaktion är alltid att drämma till smulan med tassen, som vore den ett byte, innan hon belåtet smaskar i sig. Den lella, lella tassen... som attackerar den lella, lella ostsmulan. Då ömmar mitt människohjärta. Katters lustiga blandning av vilt rovdjursbeteende och tämjd söthet – den övermannar mig varje gång.

Barneveld

Re: Vägval, fråga

lör okt 11, 2014 10:34 am

Ja, igår hade vi kattbesök på de kinderboerderij. Den var helt ljuvlig. Först låg den på bordet och viftade upprört på svansen åt en närgången Kaja. Sen åt den grismat tillsammans med sin kompis, (grisarna fick bröd och grönsaker och grispellets men det var spännande ändå tyckte båda katterna). Kompisen sprang hem för den var lite skygg men den andra katten inspekterade alla djuren. Först stod den och hängde utanför kaninburarna och stirrade in på de små skuttisarna. Sen gick den vidare till getterna och nosade på getabocken genom gallret och sen hoppade den upp på taket på fågelburen. Där låg den länge och fånade sig, försökte fånga fåglarna genom gallret och studsade hit och dit. Fågelvoljären var höjdpunkten för lilla katt. Den var så söt!

Återgå till "Identitet & vägval"