_sofia_

snart utan egen bostad, men inte orolig

tis okt 14, 2014 1:19 pm

När jag kom hem i söndags stack ett papper upp ur brevlådan. Allt jag såg först var "uppsägning av rum XXX", och då tänkte jag omedelbart "nu är jag vräkt". När jag tittade närmare på pappret visade det sig att ALLA i hela huset är uppsagda från den sista januari, eftersom huset skall totalrenoveras (det behövs verkligen, kan jag intyga).
Jag har väntat mig att bli uppsagd förr eller senare, jag bor nämligen i studentbostad fastän jag inte pluggar, men jag trodde inte att det skulle hända riktigt än, eller att alla i hela huset skulle sägas upp.
Konstigt nog är jag nästan inte upprörd alls, snarare lugn. Boendestödet frågade hur det kändes, och jag känner knappt något.
Kanske är det för att jag litar på Gud och för att jag dessutom kan bo hos mamma om jag inte får någon lägenhet. Fast om jag bor hos henne blir det trångt med alla mina saker...
Jag har nästan inga egna möbler, jag bor i färdigmöblerad lägenhet, även om den dessutom är fylld med alla mina grejer. Och det här med möbler stressar mig faktiskt. Jag har inte ens en säng. Men det löser sig. Jag får fråga runt lite, några av syskonen i församlingen har säkert någon möbel undanställd i nåt förråd som jag kan få eller köpa. Och så finns ju Myrorna. :d:

Återgå till "Identitet & vägval"