Gonzo

Re: Status quo önskat?

tis mar 10, 2015 6:11 am

Jag är så ledsen över att din vikt inte kan hålla sig som den ska. Det känns ju inte bra alls och är inte bra alls. För går det upp hela tiden nu så kommer det ju en dag när det ska ner. Och det är ju också jobbigt. Jag önskar dej all frid i världen när det gäller din kropp och din mat. Och lugn i dina stormar. Håll ut. Du verkar vara så nära ju nu ändå. Nära att lära dej simma i livet. Jag hoppas verkligen du fixar hela pusslet av din vardag mycket snart.
<3

Barneveld

ons mar 11, 2015 7:09 pm

<3

Hohaj

lör mar 14, 2015 1:03 am

Jag tänker på dig. <3 Hur går det för dig?

Hummeldumm

lör mar 14, 2015 10:27 am

Vet inte riktigt. Det svänger rejält och fort. För en vecka sen var jag beredd att ta livet av mig. Dagen efter kunde jag gå till jobbet och skratta. Har berättat allt för min skötare så jag är under vaksamma ögon. När man plötsligt vill ta livet av sig då är det skönt att ha en krisplan. Jag vet inte det hände så mycket både bra och dåligt. Det bra skar som en skarp vårsol och det dåliga tyngde ner mig. Jag tänkte att det blir aldrig bättre än så här. Jag har det så bra jag någonsin kan. Det kommer bara att komma mer av det dåliga tills att jag är i botten. Jag orkar inte hela vägen ner och upp igen. Bättre då att dö. Överlevnadsdelen gick och hämtade krisplanen och här är jag idag. Det fortsätter att svänga. Så halva tiden är jag extrovert och skrattar glatt andra halvan är jag introvert och grubblar på hemskheter.

Hohaj

lör mar 14, 2015 7:32 pm

Oj. :( Vad bra att överlevnadsdelen tog över! Jag känner mig också svängig, ja, instabil. Kan vädret ha något med det att göra? Eller har det hänt något annat särskilt? Fast det behöver ju inte ha hänt något speciellt förstås. Ibland kör hjärnan sitt eget race.

Hummeldumm

sön mar 15, 2015 4:47 pm

Tycker att det är en hel del som har problem att hantera sina vårkänslor. Man blir glad och lycklig med solen tills den skär i ögonen och när det sen mulnar och blir kallt igen så känns det så hopplöst. Det hade hänt lite grejer för just mig. Men framförallt var det känslan av att det kan aldrig bli bättre än så här. Som ett ägg som just ramlat över matbordskanten, fritt att flyga men determinerat att falla.

Hummeldumm

ons mar 18, 2015 7:13 pm

Skall till psykologen imorgon. Hen kommer att fråga hur jag mår och jag vet inte vad jag ska svara. Jag är all over the Place. Fast det kanske hen kan förstå efter att ha jobbat i psyksvängen ett tag. Bara de inte vill ändra min medicinering igen. :roll:

Barneveld

sön mar 22, 2015 8:33 pm

Hur gick det ?

Hummeldumm

mån mar 23, 2015 3:36 pm

En lugn och sund psykolog som frågade om hur det var och noterade vad jag sa. Hen frågade om vi kunde fortsätta våra exponeringsövningar och det kan vi ju. Det går ju stadigt framåt. Men nej, min vikt bara ökar. Jag tror bara att det är mitt psykteam som gör att jag inte får panik och gör dumheter med den här vikten. Faktum är att det nog det jag prata mest om hos psykologen-vikten. Vikt, vikt, vikt-det är nästa allt jag tänker på. Känner mig pinsam och äcklig. Fast så blir jag lite toppad och slipper oro för att tag. Min man säger att jag är en aning hypoman och dampar då och då (jag alltså, inte maken). Men jag har ingen damp-diagnos så det är nog bipolär och adhd i skön kombination. Nej, det här blir inte så värst sammanhängande men det är skönt att skriva. Ju längre jag är med här desto mer inser jag att jag nog får acceptera humörssvängningarna. Jag blev inte en av de som är skovfria år efter år. Men jag skadar inte längre mig själv. Jo, genom att äta för mycket men inte annars. Tänk om jag inte hade fått så bra psykteam runt mig som jag har. De är guld värda. Antar att vi kämpar vidare.

Barneveld

mån mar 23, 2015 9:22 pm

Övervikt ja, det är precis som med kaninerna på kinderboerderij, de är också överviktiga just nu. Det är därför de får ont i tassarna antagligen.

Och på tal om bipolär så var jag hos min läkare i förra veckan (i sverige) och han kände sig ganska säker på att jag också har bipolära svängningar. Han sa ju något om UNS då när jag gjorde utredningen men nu i förra veckan hade han sett och hört tillräckligt av mig för att kunna konstatera att det verkligen verkligen rör sig om bipolär sjukdom. Jag hoppas ju att han har fel förstås. Men jag har ju själv funderat i de banorna för det känns som att alla som slutade med sitt självskadebeteende blev ångestfria, utbildade sig, började jobba, skaffade familj och gick vidare. Jag lyckas däremot inte gå vidare. Jag har slutat självskada, jag har gått i terapi, ätit alla mediciner, jag tänker alltid positivt och jag kämpar och trots det dippar jag med jämna mellanrum.
Läkaren nämnde i alla fall tre andra mediciner som vi kunde testa, som är lite mer anpassade för bipolär än vad de mediciner jag äter nu är. En av dem hade jag aldrig hört talas om. En hade jag hört kan ge värre psoriasis om man redan har psoriasis (jag har det och jag fick kraftigt förmerade utslag av en annan medicin jag testade). Den tredje medicinen kände jag igen namnet på för den hade jag läst om och när jag läste om den fick jag ett gott intryck av den. Jag tänkte att OM jag skulle äta medicin mot bipolär då skulle jag vilja testa den.

Men jag gör inga medicinändringar innan jag är hemma i sverige igen.

Oj, nu snodde jag din tråd för att berätta om mina egna problem :oops: hoppas du inte tar illa upp.

Återgå till "Identitet & vägval"