Och på tal om bipolär så var jag hos min läkare i förra veckan (i sverige) och han kände sig ganska säker på att jag också har bipolära svängningar. Han sa ju något om UNS då när jag gjorde utredningen men nu i förra veckan hade han sett och hört tillräckligt av mig för att kunna konstatera att det verkligen verkligen rör sig om bipolär sjukdom. Jag hoppas ju att han har fel förstås. Men jag har ju själv funderat i de banorna för det känns som att alla som slutade med sitt självskadebeteende blev ångestfria, utbildade sig, började jobba, skaffade familj och gick vidare. Jag lyckas däremot inte gå vidare. Jag har slutat självskada, jag har gått i terapi, ätit alla mediciner, jag tänker alltid positivt och jag kämpar och trots det dippar jag med jämna mellanrum.
Läkaren nämnde i alla fall tre andra mediciner som vi kunde testa, som är lite mer anpassade för bipolär än vad de mediciner jag äter nu är. En av dem hade jag aldrig hört talas om. En hade jag hört kan ge värre psoriasis om man redan har psoriasis (jag har det och jag fick kraftigt förmerade utslag av en annan medicin jag testade). Den tredje medicinen kände jag igen namnet på för den hade jag läst om och när jag läste om den fick jag ett gott intryck av den. Jag tänkte att OM jag skulle äta medicin mot bipolär då skulle jag vilja testa den.
Men jag gör inga medicinändringar innan jag är hemma i sverige igen.
Oj, nu snodde jag din tråd för att berätta om mina egna problem