De frågor man skulle ställa sig för att förstå vilket som var ens kraftdjur resulterade ofta i svaret Kanin

Det var en väldigt intressant bok. Det stod om hur man kan lära sig saker om sig själv genom att studera sitt kraftdjur och dess egenskaper. och det påminner mig om när jag gick i gruppterapi och en av de andra deltagarna påpekade att hela tiden när jag fick insikter i hur jag fungerade utbrast "Åh det är ju precis som med kaninerna...de brukar också...".
Och tänk drömmen jag hade för ett par år sen som jag fortfarande minns, den gick ut på att jag blev jagad och att jag var rädd och inte visste hur jag skulle komma undan när jag plötsligt insåg att jag var en kanin och att jag därför måste fly som en kanin med tvära kast hit och dit som skulle förvilla förföljaren. Så jag gjorde det och plötsligt kände jag att jag hade full kontroll över situationen och att flykten blev som en rolig lek som jag njöt av.
Den där boken är förstås ingen vetenskaplig sanning om hur världen hänger ihop och fungerar men jag gillar den eftersom den har samma funktion som en bra berättad saga. Den ger förklaringar som man kan fantisera kring och som man kan använda till att hitta på mening och innebörd åt saker som egentligen kanske bara är slumpmässiga eller meningslösa.
När det gäller kaniner förresten så har Brenda och jag nått så stora framsteg med kaninerna Lotje och Nikki så att de snart kan omplaceras. Imorgon ska de kopplas samman med en trygg kaninhane för att de som ett nästa steg ska lära sig ett socialt kaninbeteende. Sedan sätts de upp på adoptionslistan och får förhoppningsvis snart nya ägare

Kram