Hummeldumm

Re: Kanske dags att byta jobb

tis sep 15, 2015 12:53 pm

Min rektor ringde. Hur mår jag och hur vill jag avtackas 8O Jag har ingen aning, varken om det ena eller det andra. Pratade med min mor som förskräckt säger:-Du säger väl inte upp dig?! Och då blev jag så orolig att jag ska ha missuppfattat vad skötaren sa att jag proppa i mig en massa lugnande. Vet inte om jag blev så lugn... :? Det känns som om jag går på äggskal.

Hohaj

tis sep 15, 2015 9:12 pm

Vad menar du att du är rädd att du har missuppfattat? Hur mår du nu?

Hummeldumm

ons sep 16, 2015 4:57 pm

Det känns så overkligt alltihopa att jag ibland tänker att jag måste ha missuppfattat allt; att jag egentligen inte är sjukskriven och att vi inte alls ska söka någon sjukersättning.

Jag mår bra i långa stunder sen anar jag ett stort svart hål. Sen plötsligt är jag vaken på nätterna och lite åt det hypomana hållet. Humöret flaxar hit och dit. Längtar efter min skötare som jag ska träffa på tisdag. Psykiatrikern träffar jag på onsdag.

När jag mår bra får jag så dåligt samvete och tycker att allt måste ha blivit fel, att jag borde ha härdat ut med jobbet.

Hohaj

ons sep 16, 2015 9:11 pm

Jag är glad att du har så täta kontakter med vården. <3 Jag tycker inte alls att du borde ha härdat ur mer. Du har ju kämpat och kämpat.

Hummeldumm

fre sep 18, 2015 4:10 am

Av misstag skickade de insamlingsmailet till mig också. Där stod det att jag jobbat där länge och att jag kämpat med sjukdomen men att jag nu skulle sluta på skolan."Hummeldumm kommer inte mer." Skänk en slant. Det var som en spark i magen. All luft gick ur mig. Det var som om jag läst min egen dödsruna. Usch, jag mår dåligt igen bara jag tänker på det. Ska i alla fall låta bli att ta för många lugnande. Jag var allmänt förvirrad och konstig häromdagen enligt familjen.

Gonzo

fre sep 18, 2015 12:27 pm

Ja det är så där man gör. Samlar en slant när någon slutar. Tar avsked och så lunkar man vidare i arbetsvardagen. För dem är det som ett sätt att bearbeta avskedet och förändringen på. För dej blir det en mera bestående förändring. Du lunkar inte vidare i vardagen när du fått gåvan. Men kanske du kan ta det som det avsked det är från deras sida? Det är deras sätt att säga hej då åt dej. Och tack. Ditt eget avsked från arbetsplatsen kommer att vara mera smärtsamt. När du inte riktigt vet vart du går. Du går ju lite mot fullständig ovisshet. Men den innebär möjligheter. Kanske du skriver ner allt som är viktigt för dej i livet och gör dej en framtid utifrån det? Brainstorma. Vilka värden ska det finnas med i din framtid?

Bamsekram <3

Hummeldumm

lör sep 19, 2015 7:56 pm

Jag tycker om tanken på avslut. Det kommer bara så snabbt. Ena dagen säger jag att jag är sjukskriven och ska söka sjukersättning. Nästa dag kommer ett mail om att jag ska avtackas. Jag har ju för helvete inte skickat iväg ansökan än :evil: Nej, ikväll är det ångest, mat och lugnande i en salig röra.

Hummeldumm

tis sep 29, 2015 1:34 pm

Idag ska jag åka och städa ut mig själv från skolan-slänga, strimla, ta hem saker som nostalgiska minnen. :roll:

Gonzo

tis sep 29, 2015 3:50 pm

:roll: Så det blir så nu. Inga elever mera. Du kämpade hårt. Nu får du backa och se vartåt du går när du orkar röra dej igen. Kram. <3

Barneveld

ons sep 30, 2015 4:55 pm

Kram <3

Återgå till "Identitet & vägval"