Hohaj

Re: Kanske dags att byta jobb

sön jan 03, 2016 5:56 pm

Hur går det för dig?

Hummeldumm

mån jan 04, 2016 2:23 am

Tackar som frågar. Jag står inför uppgiften att bygga upp ett liv utan arbete. Jag som låtit arbetet vara allt står nu utan det. Det är så skönt för jag hade inte klarat det. Men det känns så tomt. Skriver små listor med vad jag ska göra nu. Det blir nog bra. Det får det bli för jag har inget val.

Mimmi40

mån jan 04, 2016 10:21 pm

Vad tycker du om att göra?

Hummeldumm

tis jan 05, 2016 2:43 am

När jag inte är deprimerad så brukar det finnas en del som är roligt. Men jag kan inte invänta att depressionen går över. Jag behöver börja göra roliga saker nu. Som tur är fick jag göra en sån lista när jag var skovfri. Bara att plocka fram nu. Lägga in det i aktivitetsschemat och förr eller senare blir det verkligen roligt igen.

En sak som är extremt skön är att sedan jag slutade jobba har jag i stort sett inte velat ta mitt liv någon gång. Inte heller skada mig(förutom några låga dagar).

Virka amigurumis tycker jag om. Synd att man måste kunna koncentrera sig så bedrövligt. Men tålamod går att träna upp säger de. :mrgreen:

Hohaj

tis jan 05, 2016 4:53 pm

Tackar som frågar. Jag står inför uppgiften att bygga upp ett liv utan arbete. Jag som låtit arbetet vara allt står nu utan det. Det är så skönt för jag hade inte klarat det. Men det känns så tomt. Skriver små listor med vad jag ska göra nu. Det blir nog bra. Det får det bli för jag har inget val.

Låter stort! Och på ett sätt befriande.
En sak som är extremt skön är att sedan jag slutade jobba har jag i stort sett inte velat ta mitt liv någon gång. Inte heller skada mig(förutom några låga dagar).

<!> <!>
Virka amigurumis tycker jag om. Synd att man måste kunna koncentrera sig så bedrövligt. Men tålamod går att träna upp säger de. :mrgreen:

Vad viker du då? Djur?

Mimmi40

tis jan 05, 2016 10:56 pm

Det låter positivt. Glad för din skull.
Vad bra att du har gjort en lista, då vet du vad du brukar tycka om att göra.
Kan du förklara amigurumis för en ovetande?

Hummeldumm

ons jan 06, 2016 11:56 am

En amigurumi är en liten virkad figur. Själv virkar jag helst skräckfigurer som t.ex. zombie och vampyr. Fast jag har virkat en och annan Mumin också :mrgreen:

Hohaj

ons jan 06, 2016 10:24 pm

Själv virkar jag helst skräckfigurer som t.ex. zombie och vampyr.

Vad roligt! :D

Hummeldumm

mån jan 18, 2016 5:40 pm

Idag var jag på jobbet och lämnade tillbaka nycklar, dator m.m. Jag träffade så många människor och själv blev jag porlande och glittrande och nu känner jag mig så dum för hur ska folk kunna förstå att det var rätt att låta mig bli sjukpensionär när jag är sån? Kraschade så klart när jag kom hem. Ville bara skada mig men tog lugnande och distraherade mig på olika sätt. Jag tyckte bara att det var så roligt att träffa dem och få en massa kramar. Kvar nu är att få papper att skriva under från skolan och att bjuda på tårta som tack för avtackningen och presenterna. Det är skönt att få avslut. Sen vissa kommer jag ju att fortsätta att hålla kontakten med. Nu ska jag ta mig igenom kvällen utan att vara självdestruktiv. Livet har ju trots allt så mycket att erbjuda :mrgreen:

Mimmi40

mån jan 18, 2016 9:04 pm

Vad bra att du distraherade dig. Förstår att det är en stor omställning. Kanske kan du komma till ett läge där du träffar dem du tycker om med viss regelbundenhet?
Hur har det gått för dig med den nya vardagen, vad gör du om dagarna?

Varma hälsningar Mimmi40

Återgå till "Identitet & vägval"