Kanske är jag vuxen nu?
Jag har köpt nya gardiner. Dom är vita med stjärnor i silver. Dom blänker i solljuset som faller in genom fönstret. Solen lyser in i mitt hörn av världen. Inte för att världen har några hörn ioförsig. Man kanske blir innmålad i ett, men tur att man kan måla ut sig.
Jag hoppas få lämna den psykiska ohälsan bakom mej, men jag kommer ta med mej vissa saker. Som en viss dikt som jag har på kylskåpet. Möjligtvis ristar jag in den i en runa senare

Du Hohaj. Jag tycker du verkar vara en intressant person med ett trivsamt huvud. Jag hoppas du fortsätter att utforska själar och att tillaga fler poetiska pastejer, för dom är delikata.

Barneveld. Var du än hamnar i världen, träffar en nederländsk prins och bosätter dej på en bondgård och anordnar kaninkurser, lr flyttar till Zimbabwe så hoppas jag att du får fortsätta drömma sådär fantastiska drömmar. Man tar ju alltid med sig huvudet i handbagaget, på gott och ont. Så det är lika svårt att springa ifrån sig själv som att hoppa av planeten. Men om man skulle lyckas, så är man ingen, och det skulle nog kännas ganska tomt om man inte hade sig själv.
Vi snurrar vidare allihopa på varsitt håll, i samma takt runt solen. Och vi kommer förmodligen aldrig att träffas i den blåsiga världen, men det var trevligt att slå följe en bit på vägen och få bli inbjuden i era huvudkontor. Ni har fått varsin plats i mitt handbagage. Jag kommer tänka på er då och då. Men Gåsen och Barbie får inte följa med.
Önskar oxå Hummeldumm, Gonzo, Liten Anna, Ronja, Chastity och alla andra all lycka i framtiden.
Känner mej mer som kapten på min egen fagra färja nu iaf, än ombord på en gummibåt påväg nerför en virvlande fors. Och det är bara att försöka klamra sig fast i kanterna bäst man kan.
Det är vindstilla. Jag kan se enda bort till horisonten. Havet spegelblankt. I havsdjupet slumrar minnen, som ibland bryskt väcks till liv och krusar himlens spegel. Bilden blir suddig för ett tag. Men vågorna dör sakta bort och nutiden är tillbaka. Det var länge sedan det blåste opp till storm. Fångad av vågdalar och inget land i sikte på flera dagar. Full orkan.
Det är vindstilla nu.
Tack för gott sällskap under vandringsturen. Nu viker min stig av åt ett annat håll.