Felicia

Hejdå

fre jan 22, 2016 1:11 am

Jag fyllde nyligen 31. Jag vet att det inte finns någon åldersgräns på forumet, men det känns mest som jag kommit till en fas (kanske kronisk) i livet då jag inte vill hänga så mkt på forum med psykisk ohälsa tema mer.

Kanske är jag vuxen nu?
Jag har köpt nya gardiner. Dom är vita med stjärnor i silver. Dom blänker i solljuset som faller in genom fönstret. Solen lyser in i mitt hörn av världen. Inte för att världen har några hörn ioförsig. Man kanske blir innmålad i ett, men tur att man kan måla ut sig.

Jag hoppas få lämna den psykiska ohälsan bakom mej, men jag kommer ta med mej vissa saker. Som en viss dikt som jag har på kylskåpet. Möjligtvis ristar jag in den i en runa senare ;)

Du Hohaj. Jag tycker du verkar vara en intressant person med ett trivsamt huvud. Jag hoppas du fortsätter att utforska själar och att tillaga fler poetiska pastejer, för dom är delikata. :)

Barneveld. Var du än hamnar i världen, träffar en nederländsk prins och bosätter dej på en bondgård och anordnar kaninkurser, lr flyttar till Zimbabwe så hoppas jag att du får fortsätta drömma sådär fantastiska drömmar. Man tar ju alltid med sig huvudet i handbagaget, på gott och ont. Så det är lika svårt att springa ifrån sig själv som att hoppa av planeten. Men om man skulle lyckas, så är man ingen, och det skulle nog kännas ganska tomt om man inte hade sig själv.

Vi snurrar vidare allihopa på varsitt håll, i samma takt runt solen. Och vi kommer förmodligen aldrig att träffas i den blåsiga världen, men det var trevligt att slå följe en bit på vägen och få bli inbjuden i era huvudkontor. Ni har fått varsin plats i mitt handbagage. Jag kommer tänka på er då och då. Men Gåsen och Barbie får inte följa med.

Önskar oxå Hummeldumm, Gonzo, Liten Anna, Ronja, Chastity och alla andra all lycka i framtiden.

Känner mej mer som kapten på min egen fagra färja nu iaf, än ombord på en gummibåt påväg nerför en virvlande fors. Och det är bara att försöka klamra sig fast i kanterna bäst man kan.

Det är vindstilla. Jag kan se enda bort till horisonten. Havet spegelblankt. I havsdjupet slumrar minnen, som ibland bryskt väcks till liv och krusar himlens spegel. Bilden blir suddig för ett tag. Men vågorna dör sakta bort och nutiden är tillbaka. Det var länge sedan det blåste opp till storm. Fångad av vågdalar och inget land i sikte på flera dagar. Full orkan.
Det är vindstilla nu.

Tack för gott sällskap under vandringsturen. Nu viker min stig av åt ett annat håll. <3

Barneveld

Re: Hejdå

fre jan 22, 2016 1:45 pm

Tack <3 Jag har verkligen gillat att vandra med dig. Det blir tomt när du viker av på en ny stig och jag kommer att sakna dig. Men lycka till nu på din fortsatta vandring och tack för den tid som varit <3

Hummeldumm

fre jan 22, 2016 4:58 pm

Hejdå och lycka till!

Hohaj

sön jan 24, 2016 6:40 pm

Felicia,

Jag tolkar in att den förändring du beslutat dig för, som du flaggar för, är en förändring av godo. Det är av den sorten som kommer sig av att känna sig klar, färdig med ett kapitel i livet. Kanske är du ett fullvuxet sto som önskar galoppera på andra vidder, som vill vidare, känna friska nya vindar svepa längs manken och virvla sig i manen, beblanda sig med det som är du, skänka nya perspektiv, en kittlande känsla mot kinden. Nya själatillstånd kräver ibland miljöombyte. Nya människomöten. Och du är ju alltid välkommen tillbaka.

Jag fnissar varmt åt dina ord, dina blinkningar åt vår tid ihop, allt det vi delar. Jag virar in det i bubbelplast och packar ner i mitt handbagage, för säker förvaring. Gåsen är ganska fäst vid mig, så du behöver inte oroa dig för att den slinker med i din resväska. Den står vid min sida och vinkar hejdå (med näbben).

Lanternor till färden på okänt vatten,

önskar Hohaj

Gonzo

mån jan 25, 2016 12:01 pm

Kommer att sakna Dej! Hoppas Du tittar in ibland! <3 Och jag önskar att Du får det gott!

Ronja

sön feb 07, 2016 7:45 pm

Nu är jag ju lite sent ute, och du kommer antagligen inte att läsa detta... men jag önskar dig lycka till!!! Jag kommer att sakna att läsa dina inlägg; du kan verkligen uttrycka dig på ett sådant fantastiskt och speciellt sätt.

Felicia

fre feb 12, 2016 7:30 am

Tack <3 Jag har verkligen gillat att vandra med dig. Det blir tomt när du viker av på en ny stig och jag kommer att sakna dig. Men lycka till nu på din fortsatta vandring och tack för den tid som varit <3
Jag har gillat att vandra med dej med. :)
Hejdå och lycka till!
Tack Hummeldumm! <3
Felicia,

Jag tolkar in att den förändring du beslutat dig för, som du flaggar för, är en förändring av godo. Det är av den sorten som kommer sig av att känna sig klar, färdig med ett kapitel i livet. Kanske är du ett fullvuxet sto som önskar galoppera på andra vidder, som vill vidare, känna friska nya vindar svepa längs manken och virvla sig i manen, beblanda sig med det som är du, skänka nya perspektiv, en kittlande känsla mot kinden. Nya själatillstånd kräver ibland miljöombyte. Nya människomöten. Och du är ju alltid välkommen tillbaka.

Jag fnissar varmt åt dina ord, dina blinkningar åt vår tid ihop, allt det vi delar. Jag virar in det i bubbelplast och packar ner i mitt handbagage, för säker förvaring. Gåsen är ganska fäst vid mig, så du behöver inte oroa dig för att den slinker med i din resväska. Den står vid min sida och vinkar hejdå (med näbben).

Lanternor till färden på okänt vatten,

önskar Hohaj
Tack för dina ord och lanternorna. <3 Fick en rolig bild i huvudet av när Gåsen tog avsked av mej. :D

Felicia

fre feb 12, 2016 7:38 am

Kommer att sakna Dej! Hoppas Du tittar in ibland! <3 Och jag önskar att Du får det gott!
Tack Gonzo! Önskar dej desamma <3
Nu är jag ju lite sent ute, och du kommer antagligen inte att läsa detta... men jag önskar dig lycka till!!! Jag kommer att sakna att läsa dina inlägg; du kan verkligen uttrycka dig på ett sådant fantastiskt och speciellt sätt.
Tack vad glad jag blev att höra detta. Jodå jag hann läsa det. ;)

Kram till er alla
Bilagor
kram.gif
(56.62 KiB) Nerladdad 8303 gånger

Hohaj

sön mar 20, 2016 11:21 am

<3

Återgå till "Identitet & vägval"