Jag hoppas det blir lite lättare att sätta ett mer rättvist betyg nu än när man skulle betygsätta hela vården, och dessutom får vi ju en möjlighet att jämföra våra åsikter mellan öppen- och slutenvården

Jag är missnöjd med vården eftersom jag inte tycker att det är någon bra vård inom den statliga psykiatrin överhuvudtaget. Det är enbart en förvaring och jag gjorde inte ett enda framsteg nä jag låg inne, jag gick snarare bakåt.
Jag fick dessutom alltid kämpa för att få hjälp i även de mest akuta situationer. Såhär i efterhand kan jag inte för mitt liv förstå deras agerande.
Så mitt svar blev att jag är mycket missnöjd.
Visst finns det personer som har varit bra, men psykiatrin i stort är inte bra. Iallafall inte här i Linköping.
(kopierade det svar jag hade skrivit i pollen om psykiatrin i stort)
Jag tycker att den slutna psykvården inte fungerar alls här i Lkpg. Jag är mycket missnöjd med bemötandet och jag har ofta känt mig ivägen och besvärlig. Visst, jag var inte lätt att ha att göra med, men det var deras jobb att ta hand om mig och där brast dom rejält. Jag är tacksam över att jag fick komma till ett behandlingshem, men samtidigt känner jag mig besviken på att vården svek mig när jag behövde dom![]()
Det allra bästa på slutenvården är dock att jag mest varit inlagd under semesterperioder så det har funnits en hel del vikarier på avdelningarna. Under den längsta tiden jag låg inne så var det de som gjorde något som jag ser det förutom det som de absolut behövde. Som att spela spel eller bara prata med oss patienter. Yatzytärningarna kastades rätt ofta den perioden.
Återgå till "Vård, behandling & terapi"
Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst