Jag funderar på om det går att avsluta kontakten med den psykiatriska öppenvården och istället få medicinerna utskrivna av en läkare inom vanliga primärvården.
Jag vet inte riktigt varför men det känns som att jag skulle vilja gå vidare på nåt sätt. Avancera, ta ytterligare ett steg mot ökad självständighet. Skulle avslut vara en bra sak?
Jag undrar vad mina vårdgivare skulle säga? Jag har ju vart lite mer deprimerad än vanligt ett tag nu. Men jag undrar då och då om inte depressionen har att göra med att jag innerst inne vill avsluta men är rädd för att jag inte klarar av att stå på egna ben. Jag vet inte om folk omkring mig skulle hålla med om det här, eller tycka att det är en smart idé. De flesta omkring mig verkar vara av uppfattningen att jag skulle behöva en samtalskontakt. Men jag är inte ett dugg intresserad av att samtala just nu. Jag tror att det är precis tvärtom. Jag behöver börja stå på egna ben. Är det någon här på forumet som tagit ett liknande beslut?
Ni som känner mig här på forumet och vet hur mina inlägg brukar låta, tycker ni att det låter som en bra idé att avsluta?