Det är en fantastisk idé. Idag ska jag till kinderboerderijen och mata djuren och städa. Jag har kunnat ägna mig helhjärtat åt min skrivuppgift och jag känner att det var lättare att ta den på allvar nu när jag inte hade en massa distraktioner. Det var roligt att skriva, jag fick flow igår och kunde inte hejda mig. Jag satt från klockan tio till klockan sex och gjorde nätt och jämnt paus för att ställa in maten i mikron så jag kunde äta. Jag mådde bra och kände mig duktig.
Sen lyckades jag ändå dippa på kvällen. Jag grät och undrade hur jag någonsin skulle klara ett vanligt jobb och vilken typ av jobb det skulle var.
Sen drömde jag mig bort om att skriva fler kaninböcker och hålla kurser i kaninkunskap och se till att mina egna kaniner får ett kul och meningsfullt liv. Jag drömde om att bli expert på allt som har med kaniner att göra , klippa långhåriga kaniner, klippa klor, arbeta med aggressivt beteende, lära dem konster, hoppträna, föda upp, bereda skinn, Jag vill kunna allt. Jag vill bli experternas expert!
Jag ska skriva ett helt bibliotek med böcker över kaniner. En över beteendet, en över skötseln, en över vildkaninens liv och leverne, en över problembeteenden, en över kaninens behov, en om pälsvård och en om sjukdomar och en om hoppning och en om uppfödning och en om färglära och så vidare. Det blir tio olika böcker. Fast jag ska skriva ännu fler. Jag ska skriva en om burtillverkning och en om lekar och roliga övningar för dig och din kanin och den ska också innehålla tips på leksaker som är lätta att få tag på eller tillverka.
Och ingenting, varken depressiva dippar eller orimliga krav ifrån omgivningen eller dålig ekonomi eller whatever ska hindra mig från att skriva alla dessa böcker och utveckla alla dessa kunskaper. Jag bara gör det och rätt som det var fick någon upp intresset för vad jag gör och denna någon hade nytta av mina böcker och behövde mina tjänster och ryktet spred sig att jag kunde hjälpa folk på olika kaninrelaterade sätt. Och tillslut kunde jag starta min egen firma och AF behövde inte tjata om att jag ska tänka positivt och skriva CV och flytta och arbetsträna med att vika tvätt.
Och självklart var jag inte längre orolig för framtiden på något sätt och därför fick jag perfekt sömn och kunde sluta med mina mediciner, för jag blev plötsligt stabil av att jag kunde sova så bra
och när jag slutade med medicinerna försvann alla mystiska kroppsliga problem för de hängde egentligen ihop med medicinen för det var biverkningar alltihop. När jag äntligen kom i balans balanserade sig hela kroppen och jag fick en känsla av inre trygghet och välmående som jag alltid kunde bära med mig.
Dessutom växte mitt självförtroende (inte självkänslan, den är redan bra) och jag vågade stå för mina åsikter och jag vågade be om betalt för mina tjänster och jag visste hur jag skulle agera i nya sammanhang. Min sociala kompetens var på topp såväl när jag umgicks med kaniner som när jag umgicks med människor. Och alla beundrade mig för mina expertkunskaper och mina kaniner älskade mig, och jag lärde mina brorsbarn hur de skulle göra high five med Rafael och brorsbarnen skulle också älska mig och jag skulle älska dem och vi skulle känna oss glada allihop för att vi har varandra och brorsbarnen skulle tycka att de hade en exceptionellt spännande faster och de skulle skryta om mig.
Och så skulle jag träffa en man, en som kan holländska och gillar djur och han skulle älska mig mer än allt annat. Han skulle känna sig som om han hade hittat en riktig ädelsten på en solig strand och han skulle förstå och uppskatta hela vidden av hur speciell och fin jag är och så skulle han laga mat åt mig. Nyttig mat!
Och så skulle vi leva lyckliga i alla våra dagar. Slut